Thursday, January 13, 2011

Bermulanya kisah cinta...

2002 :: UiTM, Jengka - Part I

bermulanya kisah cinta kami....
hahhahha...mcm malu jer nk cerita......aku kenal bebee, (panggilan manja2 sotong kat khairul izwan @ my Boyfriend) masa aku baru masuk uitm jengka...masa tu ambik kos pra sains jer pun...hihihi....first time   bercinta.....first time "dalam hati ader taman" hahhaha....mmg rasa dibuai2 ombak jer la.....yer la..masa zaman2 sekolah dulu...aku ni kira agak baik la..tak der bf pon...hihihi...

Nak tau tak? mcm mn leh terkenal....
errmm...kat uitm jengka tu...ader telefon kat setiap bilik (coptel)...alaaa..mcm kat hotel tu... tujuannyer supaya senang nk cntct kawan2....tanya pasal belajar..
tp..biasala....budak2...bila dah diberi kemudahan free...aper lg...gayut sakan la..hahahha....even bila kene beli prepaid pon depa2 ni sanggup...demi nak bergayut kat tepon..
mmg semester tu byk la yg bercouple...budak engine ngn budak ladang...budak computer ngn budak akaun..mmg nk kata macam ejen mencari jodoh la tepon bilik tu...hahha...sampai dengar2 citer result sem tu jatuh merosot...aduhai...penangan coptel..

ok..berbalik pada citer mcm mn kisah cinta aku bermula....bebee ni sebenarnyer bukan la syudent uitm... dia student Kolej Sentral...dekat jer ngn uitm tu..lg pon kawan2 dia ramai yg kat uitm..so dia lepak la kat situ...
kawan dia ni ader la cntct2 roomate aku...guna coptel...agaknyer bebee main belasah jer la col no yg ader kat bilik kwn dia tu..terkene la bilik kitaorg...mula2 bebee ni borak2 ngn roomate aku ( aku ni kurang sket bergayut kat tepon tu...tak mcm kwn2 yg lain..hihihi...)so setiap kali dia col...kwn aku si E ni duk layan la...sampai tak g kelas pon ader..dasyat giler...

satu hari tu...bebee col...nk ckp ngn si E ni..aku angkat...sbb si E tak der kat bilik..first2 aku dengar suara dia...aku rasa mcm ader sesuatu yg menyelinap (cewahhhh..hahaha...) dalam hati aku..jntung aku terus bergetar kencang (dag..dig..dug..) tak tau la kenapa..sedangkan..aku tak kenal pon mamat ni..
2/3 kali gak la dia tepon sbb si E nk tak balik2 bilik lg..aku pon tak tau dia g mana..

melalui perbualan tepon tu..aku tau la..nama mamat ni..dan dia pon tau nama aku..
lepas dr kejadian tu...setiap kali si E ni berbual ngn mamat ni kat tepon..aku jadi jeles yg amat.. aku pon tak tau kenapa...pelik...aku cuba la menafikan...sbb tak kan la aku nk kacau daun plak kan..dh member aku sendiri,..aishhh....tp aku tak tau la plak hubungan si E ni ngn mamat tu sebagai aper...kawan jer la kot..sbb br kenal kan..

satu hr tu mamat ni tepon lagi..mcm biasa..aku yg angkat...aku ckp si E tak der...pas tu dia kata dia bukan nk ckp ngn si E..dia nk ckp ngn aku..
aku pun agak pelik la.aku dah berdebar2 dah ni...pelik btol perasaan aku...aku mana la tau saat2 jatuh cinta mcm mn...tu yg aku peliknyer...aku pon borak2...dia kata dia dgn si E ni kwn biasa2 jer.. ok la klu mcm tu...
sejak dr tu la kami berkawan...DAN...hanya dalam tepon shj...tak penah jumpa.. (wehh...jgn anggap aku ni perampas plak yer...aku dah selidik hbs2 hbgn mamat ni ngn si E..dah pastikan dah yg diaorg ni kwn biasa jer...)

dia kata dia suka dengar suara aku yg ala2 manja...(poyo jer...hahha..padahal tak tgk lg aku ni sebesar gergasi...hahhaha....masa tu la..) ha! on that time dia jatuh motor...so dia rasa down sgttt....aku bg dia semangat...kekuatan...tu yg dia suka kat aku tu...(bebee la yg ckp..hahhaa...tak tau la tipu ke btol..) hihihi...
dalam sebulan rasanyer kitaorg kwn dlm tepon...kitaorg pon declare "couple" masa tu 14 April 2002  kitaorg tak penah jumpa pon lagi....punya la percaya antara satu sama lain... kitaorg couple...

esoknyer pas hbs kelas dia kata nk jumpa kat USPP (tempat budak2 melapak & dating..kat ngn koperasi & dewan besar). aku dah berdebar2 dah ni..takut2 la...bila dia jumpa aku yg sebesar gergasi ni..dia terus nk clash.....patah hati aku nnt.. aku pon duk byg2 la..mcm mn la rupa si mamat ni...
errmmm.....bila ingat balik...kelakar pon ader...sweeettt pon ader...hihihi...kami pon jumpa la...pada masa dan tempat yg dijanjikan...masa tu aku ngn chek ngah (siti rozana) tp aku suh dia duk jauh sket sbb aku dah janji tak bwk kwn2 aku...tp aku takut sorang2...hihihi....aku tak kenal dia..dia pon tak kenal aku..aku ckp aku pakai baju kurung hijau...dia kata di naik motor...so setiap yg naik motor lalu situ aku tgk..
punya la..hahhaha... ader la sorang mamat naik motor ni usha2 aku...aku agak dah ni mesti mamat ni...
tgk2 btol...kitaorg jumpa...dia kata " hi! khairul izwan" aku pon balas.."fara"...."faradilla"...dia tersenyum..."ermmm..sorang jer ker?"...aku ngan malu2 gak la..."aahhh.." padahal chek ngah ader kat balik tiang...hahhaha... "nah!..." aku hulur satu bungkusan hadiah kat dia..."tanda perkenalan"..." owh...tQ so much...susah2 jer...".... "ok la...see u again...ader kelas" aku pun kata " ok..take care..."...just simple meeting...tp masa tu dah couple...malu2 sotong lg..hahahah..
jantung aku ni...mcm nk pecah...aku boleh terima bebee seadanya...yer!! aku cintakan bebee... hehehhe..
tp dalam masa yg sama...risau jugak.kot2 bebee tak suka aku ..yer la..masa tu aku sebesar gergasi..
lelaki....biasa la..tp..alhamdulillah... dalam 15 minit...bebe msg.."dah sampai kelas....i love you..."..waahhh...berbunga2 la hati ku masa tu.... dalam hati ader taman beb!!...hahahaha..
alhamdulillah...
itulah bermulanyer kesah cinta aku dan bebee.... UiTM Jengka..mmg sangat bermakna bagi kami...
errmmm...nnt kita sambung kesah seterusnyer yer...pjg lagi perjalanan cinta kami....sabar yer...dah ngantuk ni..hihihi....will be continue... 22:55 13/01/2011...KeRaNa ChENta
.


 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...